نوشته شده توسط : سیمادنت

دندان های کج به اشکال مختلفی ظاهر می شوند و یکی از قابل توجه ترین آنها می تواند دندان نیش نامناسب باشد. دندان های نیش بلند می توانند بلافاصله توجه افراد را به خود جلب کنند و در نتیجه خودآگاهی و مسائل دیگر را به همراه داشته باشند. خوشبختانه ارتودنسی می تواند از بریس ها و سایر وسایل برای درمان این مشکل استفاده کند.

بیایید لحظه ای به ماهیت و موارد بالا بودن دندان نیش بپردازیم. سپس برخی از گزینه های رایج برای درمان را که ممکن است متخصص ارتودنسی استفاده کند، در نظر خواهیم گرفت.

درباره دندان های نیش نابجا و نهفته

دندان های نابجا به دندان هایی اطلاق می شود که از نظر موقعیت در لبخند بیرون نمی آیند و مسیر طبیعی خود را طی می کنند. دندان‌های نهفته به دندان‌هایی گفته می‌شود که از فشار دادن لثه در موقعیت طبیعی خود جلوگیری می‌کنند.

هنگامی که این موضوع روی دندان نیش تأثیر می گذارد، می تواند منجر به بلندتر شدن دندان نیش نسبت به سایر دندان های شما شود. دندان‌های نیش ممکن است در امتداد خط لثه قرار گیرند نه اینکه با بقیه لبخند شما هماهنگ باشند، که منجر به مشکلات زیبایی و همچنین مشکلات سلامت دندان می‌شود.

چه چیزی باعث بالا آمدن دندان های نیش می شود؟

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به وضعیت نامناسب دندان نیش شود. به طور کلی، موضوع اصلی موقعیت سایر دندان ها در دهان است. اگر دندان‌ها با فاصله کم یا شلوغ باشند، می‌تواند باعث بیرون آمدن دندان نیش در موقعیت متفاوتی شود. ژنتیک و سابقه خانوادگی می تواند احتمال بروز این مشکل را افزایش دهد.

بریس ها و مراقبت های ارتودنسی

رایج ترین روش برای درمان دندان نیش بالا، استفاده از بریس و سایر وسایل ارتودنسی است. فشار اعمال شده با دقت بریس ها به تغییر موقعیت دندان ها و بهبود تراز کلی دندان کمک می کند. فضاهای کامی نیز ممکن است برای کمک به ایجاد فضای بیشتر برای قرار دادن دندان نیش بالا استفاده شود.

به تدریج، فشار وارد شده به دندان ها به کشیدن دندان نیش بالا در جای خود کمک می کند و تراز کلی دندان های بیمار را در این فرآیند بهبود می بخشد. نتیجه نهایی یک لبخند زیبا خواهد بود.

هزینه ارتودنسی دندان برای دندان نیش بیرون زده 

اگر دندان نیش بیرون زده باشد، هزینه ارتودنسی دندان نیش بیرون زده مثل دیگر دندان ها می باشد.

نوع خدمات ارتودنسی

گزینه های درمانی متعددی وجود دارد و قیمت هر کدام متفاوت است.

شدت مشکلات ارتودنسی شما

هر چه مشکلات ارتودنسی شما شدیدتر باشد، درمان شما گسترده تر خواهد بود و هزینه آن بیشتر خواهد بود.

طول درمان

هزینه درمان شما ممکن است بسته به مدت زمان آن متفاوت باشد.

سن شما

قیمت مراقبت های ارتودنسی بسته به زمان شروع درمان ممکن است متفاوت باشد.

مکان ارتودنتیست شما

هزینه درمان نیز ممکن است تحت تأثیر مکان ارتودنتیست شما باشد.

خدمات اضافی مورد نیاز است.

قبل یا در حین درمان ارتودنسی، خدمات دیگری مانند کشیدن دندان ممکن است ضروری باشد.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()